Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat kan ik doen met een tuinman die al 2 maanden niets meer van zich heeft laten horen?

In april is bij mij een tuinman begonnen de tuin te veranderen.
Zoals contractueel vastgelegd kreeg hij betaald, 30% voordat hij begon, 30% als hij begon en 30% halverwege.
Nu heeft hij de tuin grotendeels klaar gemaakt op 24 juni, maar daarna is hij niet bereikbaar.
Via whatsapp, telefoon, facebook en zelfs aan bij hem aan de deur krijg ik hem niet te spreken.

Indien hij nog niet klaar is, komt hij zijn verplichtingen niet na. Ik neem aan dat u hem al hebt gesommeerd om dat alsnog te doen, maar dat ook daaraan geen gehoor wordt gegeven. De volgende stap zou kunnen zijn (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst (van opdracht) en het terugvorderen van een deel van de afgesproken (betaalde) vergoeding. Een andere insteek zou kunnen zijn dat de tuinman nog eenmaal wordt gesommeerd om het werk af te maken met de vermelding dat als dat niet binnen, zeg 14 dagen, gebeurt, u zich het recht voorbehoudt dat door een andere professional te laten doen, waarbij de kosten voor rekening van de nalatige tuinman komen. In beide gevallen zult u naar de rechter moeten als de nalatige tuinman uiteindelijk weigert iets te betalen. Dan zult u zich vooraf wel een beeld moeten proberen te vormen of er verhaal is. Indien de tuinman bijvoorbeeld onverhoopt failliet is, dan zal er (voorlopig) zeer waarschijnlijk wel geen verhaal zijn.

Beoordeel dit antwoord:

Indien nog niet alles is betaald, is een logische eerste stap dat u verdere betaling opschort, totdat de nalatige tuinman alsnog zijn verplichtingen nakomt of u schadeloos heeft gesteld. Wel alles goed (aangetekend) schriftelijk vastleggen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag