Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat houdt het recht op levering in bij aankoop?

Ik koop een fiets van het merk Alfa Romeo online. Betaal deze gelijk, ontvang een bevestiging van de betaling en de levering. De volgende dag meldt men dat er een voorraadfoutje is, en of ik een andere wil uitzoeken. Omdat ze er geen van dat merk meer hebben, en ik deze juist daarom wilde hebben, is dat geen alternatief.
Intussen had ik in mijn vriendenkring en collega's vol trots gezegd, dat ik de gezondste Alfa Romeo gekocht heb. Bovendien is hij haast onvindbaar, en hier scherp geprijsd. Daarom heb ik aangegeven, dat ze verplicht zijn deze te leveren, en nog een tip gegeven waar ze er een konden vinden. Daarop herhaalden ze slechts hun reactie, dat ze mijn rekeningnummer wilde hebben om het geld terug te storten. Ik heb daarop gereageerd, dat als ze de fietsen dan niet willen of kunnen leveren, ik een tegemoetkoming wilde hebben, in geld of bijv wat fietsspullen. Daarop kreeg ik dezelfde reactie. Toen gaf ik aan, of ze dan een ingebrekestelling wilde hebben, daarop is niet gereageerd.

U kunt de eis van levering wel volhouden maar alleen als er geen geval van overmacht is aan de zijde van verkoper. U hebt maximaal recht op uw geld terug. Kijkt u ook even in de voorwaarden ; misschien staat er aanvullend iets over wat te doen indien niet geleverd kan worden.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag