Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat als ik een email niet ontvangen heb en daardoor rechten op een reis ben kwijtgeraakt?

In 202 heb ik bij Stena Line 2 tickets gekocht voor Hoek van Holland - Harwich v.v. Vanwege Covid-19 werd deze reis uitgestyeld en de reservering werd omgezet naar een 'open ticket' te gebruiken zodra nodig. Het evenement in Engeland waarvoor ik de tickets heb gekocht gaf in februari jl. aan dat dit in juni 2022 doorgang zal vinden. Daarom wilde in bij Stena line de tickets weer activeren en stuurde daarover een bericht naar Stena Line.
Nu zegt Stena line dat ze in oktober 2021 een mail hebben gestuurd met daarin de boodschap: '...dat indien de boeking niet voor 01-11-2021 omgezet wordt, deze komt te vervallen'. Deze mail heb ik echter nooit ontvangen anders had ik wel een datum ergens in juni 2022 aangemeld (waarin het evenement doorgaans plaatsvind) en later naar de precieze datum omgezet. Zij verwijzen ook naar de voorwaarden die zeggen dat:'... er geen restituties zijn als je de boeking annuleert'. Mijn verweer is dat ik niet zelf heb geannuleerd maar dat dat eenzijdig vanuit Stena Line is gebeurd. Zij houden echter voet bij stuk dat ik de tickets (ter waarde van € 500) niet kan claimen. Ik kan niet bewijzen dat ik de mail niet ontvangen heb, maar is het voldoende vanuit Stena Line om dit uitsluitend per mail kenbaar te maken? Kan ik hier nog iets tegen doen?

.

Dat is wel erg makkelijk gezegd van Stena Line en daar komt bij dat u inderdaad niet hebt geannuleerd.

In het begin is het jaartal weggevallen. Wanneer heeft u precies de tickets gekocht? Ik ga er voor het gemak even van uit dat dit in de tijd was dat Covid nieuw was. Mogelijk was er in die tijd nog geen rekening gehouden met Covid in de algemene voorwaarden.

Daar komt nog bij dat u heel duidelijk aan geeft de email niet te hebben ontvangen. In beginsel zal Stena Line dan moeten aangeven dat zij de e-mail wel hebben verzonden. Bijvoorbeeld door de oorspronkelijke email naar boven te halen. Zelfs als zij kunnen aantonen dat de e-mail is verzonden wil dat nog niet zeggen dat u deze hebt ontvangen.

Zonder meer te weten is het moeilijk om een concreter antwoord te geven.

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen via mijn profiel om de zaak verder te bespreken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag