Wonen, Buren
Particulier
Tijdens een inspectie/onderhoudsbeurt van mijn HR-ketel trok de monteur een condensopvangbakje los om bij een ander onderdeel te kunnen komen. Deze zat echter voller dan verwacht en er stroomde daarom wat water uit de bak en dat viel op een ventilator die daaronder zat. Deze is daardoor kapot gegaan en moest compleet worden vervangen. De kosten van de ventilator (190,00) worden nu volledig aan mij doorberekend. Ik ben het hier totaal niet mee eens want er was niets mis met de ventilator, deze is kapot gegaan door het uitvoeren van de inspectie. Wat zijn mijn rechten?
Hier is de vraag of de monteur redelijkerwijs mocht handelen zoals hij heeft gedaan, vanuit zijn deskundigheid. Zo ja, dan zijn de kosten denk ik voor u. U kunt het ook omdraaien en afwachten of de monteur via de rechter betaling zal vragen (het bedrag is daarvoor eingenlijk te klein), maar dan moet u in het vervolg waarschijnlijk een andere monteur inschakelen als er iets is. Wellicht een idee om de kosten te delen?