Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Tijdens de grote beurt van mijn auto is de lucht filter bewerkt met olie omdat dit volgens het bedrijf 'gebruikelijk' is voor dit type luchtfilter.
Na de grote beurt is de auto nooit soepel meer gaan rijden, miste vermogen en de rollerbank heeft dit ook bevestigd. Het bedrijf heeft nooit geholpen om het probleem te onderzoeken en daarom heb ik zelf het probleem laten onderzoeken en dus heb ik kosten gemaakt.
Ik ben er dus achtergekomen dat de olie het luchtfilter verstopte met het gevolg dat de auto veel minder goed reed.
Op de website van de fabrikant van het luchtfilter is ook aangegeven geen olie te gebruiken. Ik houd daarom het bedrijf aansprakelijk. Dit heb ik ook in een brief uiteengezet en opgestuurd, maar ik krijg geen reactie. Wat kan ik nu doen?

Beste vragensteller,

Als u geen reactie krijgt, kan dit verschillende oorzaken hebben, de brief is niet ontvangen, er is onwil om uw schade te vergoeden, ze hebben uw zaak naar hun verzekeraar doorgestuurd en deze heeft nog niet gereageerd.

Het is belangrijk om uit te zoeken wat er aan de hand is. Vaak een simpel telefoontje met de vraag of ze uw brief hebben ontvangen kan al helpen. Is er sprake van onwil? Dan kunt u een aangetekende brief sturen of eventueel een jurist inschakelen om druk te zetten. Dat wil nog wel eens helpen.

Succes.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Beste Krista,
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben vergeten te vermelden dat ik reeds telefonisch contact heb gehad en dat het bedrijf aansprakelijkheid ontkend. Wat is de volgende stap?



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag