Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Onvermelde verzendkosten webwinkel

Op de website van XX staat bij het bestellen van een lamp: u hebt geluk, u komt in aanmerking voor gratis verzending.
Als je vervolgens tot betalen overgaat, komt er 17,50 verzendkosten bij.
Dit zou komen omdat het pakket meer dan 1 m. is. Het is een fout op de website dat er gratig verzending staat.
Ik vraag me af of ze de gratig levering niet verplicht zijn.

Op grond van het consumentenrecht moet u voor het plaatsen van de bestelling ingelicht worden over de kosten van de bestelling. Daarbij de kosten van verzending inbegrepen (art. 6:230b BW).

Het zal dus afhankelijk zijn hoe het een en ander in het bestelproces precies verwoord wordt.

Als er in het gehele proces aangeven wordt dat er sprake is van gratis verzending is dat in principe hetgeen waar u recht op heeft. Dit kan anders zijn als er sprake is van een kennelijke fout en/of u op de hoogte bent van de daadwerkelijke situatie voordat u een bestelling plaatst.

Zie bijvoorbeeld ook:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen via mijn profiel als u nog vragen heeft en/of de zaak wenst te bespreken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag