Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Nieuwe PVC vloer gaat kapot

In een notendop: Ik heb een pvc vloer aangeschaft.
Deze ligt nog geen jaar en is nu al kapot. Naden gaan los en de delen trekken krom.
Ik wil n.a.v. de tekst in hun advertentie en de manier waarop ik ter plaatse ben voorgelicht
aanspraak maken op de garantie maar men weigert dit. Na het opsturen van foto's wil men wel
komen kijken maar omdat dit te ver rijden is schakelt men een plaatselijke specialist in. Dit blijkt een onderaannemer en dus niet onafhankelijk. De specialist oordeelt ter plaatse in mijn voordeel maar leverancier zelf zegt het tegenovergestelde.
Ik krijg wazige vragen en commentaren die op hun site tegengesproken worden en mijn foto's blijken plots niet meer relevant.

Volgens mij sta ik volkomen in mijn recht maar hoe krijg ik dit nu? Ik heb geen financiƫle middelen meer.

Wat een vervelende situatie.
De specialist die is ingeschakeld door het bedrijf oordeelt in uw voordeel en het bedrijf doet er niets mee. Als een product niet goed is heeft u recht op bijvoorbeeld reparatie, vervanging of uw geld terug. In sommige gevallen zal ook extra vergoeding plaats moeten vinden voor vervanging van het product (bijvoorbeeld legkosten van een nieuwe vloer).

Een jurist of een advocaat kan u in dergelijke gevallen meestal helpen. Vaak heeft een brief van een jurist of advocaat ook een afschrikkende werking en is een bedrijf dan ineens wel in staat om te onderhandelen.

Een jurist mag ook (gedeeltelijk) werken op basis van "no cure, no pay". Dat houdt dat u (een gedeelte) van de kosten alleen maar hoeft te betalen als er een positief resultaat wordt behaald. Dat kan in dit soort gevallen interessant zijn.

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen als u wilt overleggen of ik u kan helpen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Beste mijnheer Uygul - van Dam,

Hartelijk dank voor uw reactie, ik heb een paar vragen maar moet even iets
ophelderen. De lokale inspecteur (onderaannemer van de leverancier) vertelde mij dat hij een advies
zou geven dat in mijn voordeel zou zijn. Van de leverancier verneem ik dat de inspecteur een volledig
andere rapportage heeft gemaakt juist in mijn nadeel. De leverancier heeft daarna een kleine korting
aangeboden als ik bij hen een nieuwe vloer zou kopen.

Mijn vragen: Ik lees over uw no cure no pay beleid. Wat houdt dat per stap concreet voor mij in ?
Ik leef op een bestaansminimum en moet dus helaas goed weten waar ik eventueel aan begin.

Heeft u behoefte aan verdere informatie ? Ik kan u de mailwisselingen, foto's en de specificaties van het product toesturen.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,
Mark Baan


Bedankt voor de extra informatie. Het is denk ik belangrijk te achterhalen wat er door de lokale inspecteur gerapporteerd is.

Zou u mij kunnen mailen op mail@uygulvandam.nl?
Aan de hand van uw informatie kan ik kosteloos een inschatting van de zaak maken. Op basis daarvan kan ik u aangeven onder welke voorwaarden ik u zou kunnen bij staan. Meestal komt het er op neer dat een bepaald bedrag wordt afgesproken voor een aantal basiswerkzaamheden en er voor het overige alleen bij positief resultaat betaald hoeft te worden. Daarbij kunnen die kosten vaak op de andere partij worden verhaald. Een voorstel zal ik u uiteraard duidelijk, concreet en schriftelijk doen toekomen.

Ik zal nooit kosten in rekening brengen zonder een akkoord van uw kant.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag