Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Wat kan zij doen, ze wil de fiets niet meer.
Bedankt
Als de fiets niet goed functioneert dan is de winkelier verplicht om te zorgen dat de klachten worden verholpen of hij biedt een vervangend produkt aan. Pas als reparatie niet tijdig of in het geheel niet mogelijk is, kunt u overgaan tot ontbinding van de overeenkomst en krijgt u dus uw geld terug. U dient echter eerste de winkelier/fabrikant de tijd te geven om de klachten naar uw tevredenheid te verhelpen. U kunt het beste een aangetekende brief sturen en een redelijke termijn stellen waarbinnen de klachten verholpen moeten zijn door reparatie of een vervangend produkt. Na deze termijn kunt u ontbinding van de overeenkomst eisen als de klachten niet zijn verholpen/er geen vervangend produkt wordt aangeboden. Dan kunt u - weer in een aangetekende brief - ontbinding van de overeenkomst eisen en dus dat u uw geld terug krijgt. Als de winkelier niet meewerkt zult u naar de rechter moeten. De winkelier moet dan een kosten/batenanalyse maken. Als u in uw recht staat dan loopt hij het risico dat hij ook uw kosten (a.g.v. het aanspannen van een procedure) moet vergoeden.
Nog even een aanvulling; de winkelier mag kiezen: of reparatie of een vervangend produkt.
Reactie van de vraagsteller
Goedenmorgen.
Bedankt voor U snelle reactie, nu weten wij hoe we verder moeten handelen.