Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Kapotte auto gekocht, wat nu?
Een week geleden kocht ik een auto bij een dealer. Voordat ik vertrok, vroeg ik, zoals altijd, of er problemen waren met de auto, waarop ik het antwoord NEE kreeg. Ik stapte in de trein en mijn broer en ik gingen een auto kopen. Toen ik bij de garage van de dealer aankwam, begon hij me te vertellen hoe hij in deze auto in Marokko was gekomen, dat de auto presidentieel was, dat hij na het einde van de oorlog bij mijn huis in Oekraïne kan ik ermee naar huis rijden. Dienovereenkomstig leidde me op een dwaalspoor, en ik kocht een auto. Maar toen ik naar huis reed, haalde ik nog geen 60 km, de auto ging kapot, fouten op het paneel begonnen te branden en de auto reageert niet op gas, krijgt geen vaart boven de 10 km / u. Nadat ik hem had geschreven, bedriegt hij me elke dag, nu vandaag, dan morgen, hij zei voor het weekend dat hij mijn geld terug zou gooien, maar stuurde niets. Ik ben in het buitenland, ik kom uit Oekraïne, ik ken de wetten in Nederland niet, ik heb hulp nodig, want de dealer heeft geprofiteerd van mijn laatste geld.
Volgens artikel 7:17 BW heeft iedere consument recht op een deugdelijk product. Indien dit niet het geval is, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
Indien u nog andere vragen heeft, kunt u gerust vrijblijvend contact met mij opnemen via info@dutchlawadvice.com.