Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Kan ik een koop ontbinden bij te late levering van het product?

ik heb 9 november bij een bekende zaak een accu gereedschapset besteld en betaald , € 1294,94. Deze nog steeds niet ontvangen. Email geschreven en als antwoord gekregen dat er vertraging was bij het bedrijf die de spullen levert en dat dit pas in december of nog later bezorgd zou kunnen worden. Heb de firma gebeld en dit klopt inderdaad maar vaag antwoord dat ze geen uitsluitsel kunnen geven hoe dit komt en hoelang het nog gaat duren. Heb mijn geld teruggevraagd bij de winkel maar dit doen ze niet. Zijn intussen ruim 2 maanden verder en er is nog steeds geen uitzicht op levering. Sta ik in mijn recht om de koop alsnog te ontbinden en mijn geld terug te krijgen ondanks allerlei voorwaarden over levering ? Volgens de wet is het toch zo....geen levering is terugbetalen !?

De wet gaat uit van een redelijke termijn voor levering, maar benoemt niet de periode waarbinnen geleverd moet zijn. Dit is afhankelijk van het geval en de omstandigheden. In uw geval is er indien er geen bijzondere omstandigheden zich voordoen onredelijk dat u nog tot december moet wachten. In dat geval kunt u de koop laten ontbinden.
Komt u er samen (nog) niet uit en ontstaat er een juridisch geschil, neemt u dan desgewenst contact met mij/ons netwerk op voor overleg. Het eerste half uur is gratis. Klikt u op de direct-contact knop naast dit antwoord onder mijn naam.

Beoordeel dit antwoord:

Als dit een koop op afstand is heeft u 14 dagen bedenktijd om de koop kosteloos te annuleren, de bedenktijd gaat lopen vanaf het moment dat u de producten ontvangt, maar als u eerder ontbindt kan dat ook .

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag