Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Ik wil een goede brief naar mijn werkgever schrijven om een soort van notitie in mijn persoonlijk archief te hebben over de stand van zaken. Het betreft ondermeer het feit dat zij bepaalde "security" regels implementeren waar de werknemer vervolgens op wordt afgerekend wanneer deze zich er niet aan houd, terwijl het bedrijf er zich zelf ook schuldig aan maakt en soms zelfs van de werknemer verlangd deze regels te breken.Maar ook het niet noteren van afspraken e.d. waarvan men nu aangeeft dat zij daar ook schuldig in zijn geweest maar dat ik het ben die aan het kortste eind trek. Evenals het feit dat er vanalles mis is gegaan met de urenregistratie waardoor ik nu met minuren zit. Maar het lijkt me ook niet raadzaam hier voluit het hele verhaal neer te leggen. Dus wat nu te doen?
Zo'n brief kunt u zelf schrijven. Zorgt u er vervolgens voor dat deze uw werkgever bereikt. Dit kunt u doen door deze rechtstreeks te overhandigen of door aangetekend te versturen.
Als u hulp wilt met het opstellen van de brief kunt u contact opnemen met een jurist op deze website of een jurist bij u in de buurt.
In aanvulling op bovenstaande: als u de brief overhandigt moet u wel zorgen voor een bewijs van ontvangst. Verder is het wellicht goed om de krachten te bundelen met collega's.