Wonen, Buren
Particulier
Heeft u de aannemer al in gebreke gesteld en gesommeerd alsnog binnen een aantal dagen zijn verplichtingen na te komen? Dat is de eerste stap. De keuze in vervolgstappen (zoals ontbinding van de overeenkomst/schadevergoeding/werk af laten maken door een ander) hangen af van wat precies het probleem is, hoeveel u al heeft aanbetaald enz.. Dat is dus niet aan te geven zonder meer informatie van u. Ook kunt u de aannemer aanspreken op misleiding en wellicht zelfs de overeenkomst vernietigen. Voor een goed advies is nader overleg nodig met een jurist van deze site, bijv. via de button naast het antwoord.
Reactie van de vraagsteller
Mijn verbouwing is in 2011 uitgevoerd en betaald. Het probleem is dat ik nog steeds na veelvuldig telefonisch verzoek en mailcontact geen schriftelijke garantie heb ontvangen van de gehele verbouwing. Er is ook een probleem met het garantiewerk van de schilder. De schilder is wezen kijken en zegt zelf dat zij het in orde gaan maken als ze een keer tijd hebben. Dat is nu 10 weken geleden. Ik heb sindsdien veel gebeld en gemaild en een ultimatum gesteld. Tot op vandaag nog geen reactie ontvangen.
In aansluiting op het advies van mijn collega Monique Doomerink is het verstandig om nu per aangetekende brief de aannemer in gebreke te stellen en te sommeren dat hij alles binnen 14 dagen oplost. U kunt daarvoor het standaarddocument ingebrekestellen aannemer gebruiken dat ik op de site heb gezet. En als dat ook niet helpt schakel dan juridische hulp in om u verder bij te staan.
In vervolg op bovenstaande raad ik u tevens aan om de schilder in gebreke te stellen en te sommeren de gebreken binnen 14 dagen te herstellen.