Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een arbeidsovereenkomst waarin is vastgelegd dat ik recht heb op een eindejaarsuitkering. Opgenomen is hoe deze is samengesteld maar er staan geen voorwaarden in voor het verstrekken.
Nu is ons bedrijf begin dit jaar overgenomen. Mondeling is toen gezegd dat de arbeidscontracten niet veranderen. het bedrijf dat ons heeft overgenomen, maakt zelf ook financieel een moeilijke tijd door. Omdat ik de enige in mijn functie ben die een eindejaarsuitkering heb, is mij gezegd dat dit niet past in het beleid en dat het in ieder geval dit jaar niet uitgekeerd wordt. Het salaris is nu ontvangen zonder die uitkering. Kan er zo maar afgeweken worden van een arbeidsovereenkomst (zelfs zonder schriftelijke bevestiging of toelichting?

Nee dat lijkt mij niet. Bij overgang van een onderneming gaan dergelijke rechten en plichten uit een arbeidsovereenkomst tevens over naar het nieuwe bedrijf. U kunt uw werkgever hierover schriftelijk inlichten met verwijzing naar artikel 7:663 BW.
NB Ik zou uw arbeidsovereenkomst moeten inzien om exact uw rechten te kunnen bepalen.

Beoordeel dit antwoord:

Uw werkgever kan dit niet doen op deze manier. Wat wel kan is in de loop van de tijd geleidelijk de arbeidsvoorwaarden voor iedereen gelijk trekken.

Beoordeel dit antwoord:

Uw werkgever kan dit niet doen op deze manier. Wat wel kan is in de loop van de tijd geleidelijk de arbeidsvoorwaarden voor iedereen gelijk trekken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag