Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb afgelopen maandag (23-7) nachtlenzen aan laten meten. Na afloop van de afspraak kwam ik er, door er met andere over te praten, achter dat er een aantal dingen fout zijn gegaan met de meting. Ook zat er € 70,- verschil tussen de aanmeetkosten (andere vestiging). Nu ben ik achteraf niet tevreden met het verloop van de afspraak en het vertrouwen in een goede meting is weg. Ik wil dan ook graag de bestelling annuleren. Dit kan maar ik moet wel 150,- aanmeetkosten betalen. Is dit terecht of kan ik hier nog iets tegen ondernemen?

U heeft een onderzoek gehad dus is het in principe normaal dat u deze kosten moet betalen TENZIJ u kunt aantonen dat de meting niet goed is gedaan en dan kan de winkelier het overdoen. Pas als ' nakoming van de overeenkomst door de winkelier blijvend onmogelijk is' dan heeft u recht om uw geld terug te eisen. Als u van mening bent dat het niet goed is gegaan, dan bespreek uw klacht/punten van kritiek en overleg wat gedaan kan worden. De prijs is iets waar u het beste vooraf informatie over kunt vragen bij diverse bedrijven en dan maakt u op basis van de prijs en mogelijk informatie over service/kwaliteit uw keuze. In uw geval zou ik dat prijsverschil wel bespreken omdat het om een andere vestiging van dezelfde winkel (neem ik aan?) gaat.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag