Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Ik heb afgelopen jaar een auto gehuurd bij Hertz (zuid- Afrika). Tijdens de vakantie is er andere auto op mijn huur auto gereden. Hierdoor was er schade aan beide auto's. Ik heb toen Hertz gebeld en gevraagd wat te doen. Ik moest naar een politie bureau en daar een rapport op laten stellen. Dit heb ik samen met de schuldige bestuurder gedaan. Bij inlevering van de auto aan het eind van de vakantie heb ik nogmaals aan hertz gevraagd of ik goed heb gehandeld. Dit bevestigden ze.
Ik had op de huurauto een All risk verzekering met een eigen risico van 600 euro. De schuldige automobilist had ook een huurauto met dezelfde verzekering.

Nu is er uiteindelijk alsnog 590 euro van mijn creditcard afgehaald voor de schade aan de huurauto. En dit terwijl mijn auto geparkeerd stond en ik dus niets fout heb gedaan en ook nog achteraf precies heb gedaan wat Hertz zei wat ik moest doen.

Wat is nu het beste wat ik kan doen?
Ik heb al contact met Hertz gezocht, maar omdat het Hertz in Zuid- Afrika betreft is het contact lastig en doen zij alsof ik niet juist heb gehandeld.

meteen uw bank bellen en navragen of u die creditcard betaling nog ongedaan kan laten maken oftewel storneren. Daarna ligt de bal weer bij Hertz om geld van u te krijgen voor zover ze daar al rechten op kunnen doen gelden.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag