Particulier
Wat te doen? Want met meer dan 4 uur vertraging heb je wel recht op een vergoeding.
Geachte vragensteller,
Bovenstaande reden lijkt mij geen grond voor een beroep op overmacht door de vliegmaatschappij. U dient het beste bij de luchtmaatschappij de klacht, schriftelijk, in te dienen en om compensatie te verzoeken. De meeste maatschappijen hebben hier een standaard klachtenformulier voor. Mocht het zo zijn dat het om een geboekte reis via een reisorganisatie gaan, dan dient u de klacht bij hen in te dienen. Dit dient zo snel mogelijk te gebeuren, bekijk daarvoor de reisvoorwaarden.
Het is mij onduidelijk of u al een klacht heeft ingediend. Wanneer u geen rechtsbijstandsverzekering hebt dan kunt u contact opnemen met de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat. Zij kunnen u verder helpen wanneer uw klacht niet naar behoren wordt afgehandeld. U kunt hen contacteren via het volgend e-mailadres: loket@ivw.nl.
Erop vertrouwende uw vraag hiermee te hebben beantwoord.