Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hotelovernachtingen gecanceld door overname hotel

Mijn verloofde en ik zouden op 16-06-2020 trouwen. Wij hebben voor onze gasten die dat wilden de reserveringen geregeld bij het hotel naast onze bruiloft locatie te 's-Heerenberg.
Door de Covid-19 pandemie hebben wij twee keer onze bruiloft moeten verplaatsen en dus ook de reserveringen bij het hotel.
Gezien het afgelopen 16 maart, 3 maand voor onze bruiloft is, hebben wij er nogmaals "save the dates" eruit gegooid.
Hierdoor gingen er een aantal reserveringen af en kwamen er wat reserveringen bij.
Toen we dit doorgaven aan het hotel vertelde de werknemer die wij aan de lijn hadden dat er überhaupt geen reserveringen stonden.
Daarom hebben wij het schema (wat wij zelf gelukkig goed bijhouden) doorgegeven en daarmee moest het goed zijn.

Nu kregen wij eergisteren een mail dat het hotel verkocht is en dat de reserveringen niet meegenomen worden naar de volgende eigenaar, gezien deze vluchtelingen wil plaatsen in het pand...

Lange vraag kort: Wat zijn onze rechten in deze kwestie.
We hebben al verhalen gehoord zoals "het hotel waarbij we geboekt hebben behoren een alternatief voor ons te regelen voor dezelfde prijs et cetera. Maar wij willen toch graag dingen zeker weten.

We hebben nog wat mailverkeer zwart op wit staan, maar het meeste is verbaal life of via de telefoon geweest.
Een aanbetaling is niet gedaan omdat het om een grote groep reserveringen ging.

Een overeenkomst kan ook mondeling gesloten worden, het is niet verplicht om alles zwart op wit te hebben staan.

Van belang zijn de eventuele voorwaarden. Is er door het hotel bijvoorbeeld naar algemene voorwaarden of dergelijke documenten verwezen?

Het feit dat het hotel aangeeft dat de reserveringen niet meegenomen worden lijkt in ieder geval in zekere mate te bevestigen dat ook zij van oordeel zijn dat die reserveringen dus wel overeengekomen waren. Ook maakt het niet uit of er een aanbetaling is gedaan of niet.

Zonder te weten wat er in het mailverkeer en eventuele (algemene) voorwaarden staat is het moeilijk een antwoord op uw vraag te geven.

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen via mijn profiel om uw vraag kort te bespreken.

Via onderstaande pagina vindt u ook nog wat informatie over dit onderwerp:
https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/reisaanbieder-wijzigt-boeking/mag-de-reisaanbieder-mijn-accommodatie-wijzigen-annuleren

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag