Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoeveel smartengeld kan ik vragen?

In april 2021 kocht ik een keuken bij XX in Almere. Na levering in juli zou deze keuken in twee dagen worden geïnstalleerd door een door XX geregelde monteur.
Voor de keuken betaalde ik voor aflevering € 11.220,- en voor de monteur € 1.295,-.

Bij de levering en montage is er veel fout gegaan. De service van en communicatie met XX blijkt ver beneden peil. Beloftes werden niet nagekomen en de monteur liet het afweten.
De locatie manager van XX is meerdere keren komen kijken. Hij bevestigde en begreep mijn ongenoegen. Hij beloofde beterschap, maar dat is niet gelukt.

Inmiddels is het een jaar later en is de keuken nog steeds niet af. Ik heb XX te kennen gegeven dat dit voor mij niet acceptabel is en ik een ruimhartige schadevergoeding verwacht. De locatie manager liet mij weten dat hij mijn opvatting over de gang van zaken begreep.

Mijn vraag is: Kan ik van XX een schadevergoeding (smartengeld) vragen en zo ja, wat is een redelijke eis?

Ik kan me voorstellen dat u snel een oplossing in deze zaak wenst.

Het is op voorhand niet makkelijk te zeggen op hoeveel schadevergoeding/bedrag u recht zou hebben. Daarvoor is het belangrijk te weten wat er precies is gebeurd en gezegd door beide partijen.

U heeft voor de prijs die u heeft betaald gewoon recht op een goed werkende keuken. Als dat niet (meer) mogelijk is heeft u in principe recht op een schadevergoeding of reparatie.

Is het bedrijf nog van plan iets aan de situatie te doen?

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen via mijn profiel om de zaak verder te bespreken. Dan kan ik mogelijk een concreter antwoord geven.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag