Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe moet ik handelen nadat bedrijf verdwenen is na aanbetaling voor spullen?

We hebben nov 2021 een aanbetaling gedaan van €1950,- voor zonnepanelen bij een bedrijf dat intussen (Jan. 2022) is verdwenen. Ik heb een mail gestuurd dat ik de overeenkomst wil ontbinden. Maar wat moet ik wettelijk doen om kans te maken mijn geld terug te krijgen?

U kunt een overeenkomst ontbinden als de overeenkomst niet wordt nagekomen. Meestal moet u de ander nog een termijn geven om de overeenkomst na te komen. Had de onderneming de overeenkomst al na moeten komen (was er een datum voor levering afgesproken)?

Het wordt natuurlijk allemaal wat moeilijker als het bedrijf niet meer te vinden is. Heeft u nog contactgegevens van het bedrijf of de personen met wie u contact heeft gehad?

U kunt het bedrijf dagvaarden voor de rechtbank. De verliezende partij moet in de meeste gevallen de kosten van de andere partij betalen.

In dit soort gevallen is het vaak aan te raden een jurist in de hand te nemen. Een brief van een jurist heeft toch vaak een afschrikkend effect. Een jurist kan vaak (gedeeltelijk) werken op basis van "no cure, no pay". Dat houdt in dat u (een gedeelte) alleen hoeft te betalen bij een positief resultaat.

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen via mijn profiel als u nog vragen heeft of juridische bijstand wenst.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag