Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe krijg ik mijn geld terug na reparatie Breitling?

Stilstaand Breitling horloge bij juwelier ter reparatie aangeboden. na enkele weken bericht, horloge was "gemaakt". € 150 afgerekend. na een dag stond het wederom stil. opnieuw aangeboden bij juwelier. dit proces heeft zich inmiddels 4 maal herhaald. in totaal 9 maanden bij juwelier. horloge staat nog steeds stil. vraag aan juwelier "wat gaan we hier nu aan doen, is duidelijk dat u dit niet kan repareren". reactie: "ik heb er uren in gestoken, ik kan het opsturen naar Breitling, dan gaat er € 150 van de kosten af". dat wil ik niet. andere optie van juwelier: "koop hier een ander horloge minus de € 150". dat wil ik ook niet. mijn vraag: waar heb ik nu recht op?

Is een coulant voorstel als de juwelier slechts eenmaal kosten in rekening heeft gebracht. Heeft hij dat meerdere keren gedaan dan zou u kunnen stellen dat de professional eerder dan u dient te begrijpen dat kennis of kunde ontbreekt, bij de 2e of 3e keer ter reparatie. Dan is een wanprestatie ontstaan.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag