Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe kan ik een aankoop ongedaan maken?

In mei 2021 kopen wij een stoel bij Meubelbedrijf voor een bedrag van € 6000, na korting kostte de stoel € 4500. Vanaf dag 1 problemen ( er zit een knobbel/stiknaad in het ruggedeelte), contact (28-05) met Meubelbedrijf, er komt een monteur (31-07), maar deze kan het probleem niet oplossen. Op 02-08 belooft meubelzorg dat er iemand van Meubelbedrijf langs zal komen.27-10 we laten meubelzorg weten dat er nog steeds niemand is geweest van Meubelbedrijf.
5-11 inmiddels zit een van de leuningen van de stoel los en zijn we erachter dat er in de rugkussens en hoofdsteun geen traagschuim zit ( hier was bij de aankoop uitdrukkelijk om gevraagd, en bevestigd!!!) Bovendien zit er in de hoofdsteun een rare plek, die plakt en niet schoon te krijgen is???? We maken foto’s van die plek en sturen die naar meubelzorg.
12-11 mail van Meubelbedrijf: ze gaan er spoed achter zetten!
6-12 Mijnheer van Meubelbedrijf zet de leuningen vast en probeert de plakkerige hoofdsteun schoon te krijgen. Helaas lukt dat niet, hij vermoedt dat er iets fout is met de coating?! De knobbel op de achterkant, waarover de man van Meubelbedrijf op 31-7, zo ijverig heeft staan wrijven, is normaal en zit in alle stoelen van dit model. Hij stuurt meteen een app naar meubelzorg met zijn bevindingen.
20-12 tot vandaag geen enkele reactie, dus zelf maar gebeld. Het is een onaangenaam telefoontje, waarin ik mijn ongenoegen duidelijk maak over de gang van zaken. Ik geef aan het vertrouwen in Meubelbedrijf totaal helemaal kwijt te zijn. De mevrouw van Meubelbedrijf geeft aan dat ze druk bezig zijn om een oplossing voor ons te zoeken. Gezien onze ervaringen, zoals hierboven omschreven, zeg ik de koop ongedaan te willen maken. Mevrouw geeft aan dat dat niet kan en dat er naar een oplossing gezocht wordt en dat ze mij daarover terug gaat bellen.
…….nog steeds geen telefoontje, of mail van meubelzorg, waarmee het vertrouwen in de firma Meubelbedrijf alleen maar verder zakt.
29-12 Meubelbedrijf belt, maar voordat ik kan opnemen wordt de oproep alweer beëindigd. Dus teruggebeld. Een gesprek van 32 minuten. Eerst met een man, die mij steeds maar verteld dat ze de stoel willen repareren en dat de koop ongedaan maken onmogelijk is. Uiteindelijk verbind hij me door met een mevrouw, maar ook die kan geen toezeggingen doen en belooft het intern te gaan bespreken en me dan terug te bellen………
7- 1-2022.
Weer 13 minuten gebeld. Gevraagd waarom Meubelbedrijf niets van zich laat horen. Antwoord “ik zie in het dossier dat we bezig zijn met de fabriek” Ik leg nogmaals uit waarom wij de koop ongedaan willen maken, antwoord: “wij hebben wettelijk het recht om de stoel te repareren, dus dat bieden wij jullie aan, als u dat niet accepteert, dat kan ik niets meer voor u doen!”
Hiermee beëindigt het gesprek.
Mijn vraag is nu, heeft de man van Meubelbedrijf gelijk en moet ik me neerleggen bij hetgeen hij zegt, dus zijn aanbod accepteren, of kan ik de aankoop ongedaan maken???

Met vriendelijke groeten,

Op zichzelf is het waar dat een verkoper eerst mag proberen om een product te repareren.
Het is echter wel de bedoeling dat dit op een redelijke termijn wordt gedaan. Daar heeft u als consument recht op.
Aan het uw verhaal te zien is daar geen sprake van.

Indien het voor het bedrijf niet mogelijk is om het product (op een redelijke termijn) te repareren en een nieuwe stoel leveren niet mogelijk is heeft u recht op uw geld terug.

Het zal af hangen van de precieze omstandigheden van het geval. U kunt de verkoper schriftelijk nog een een laatste termijn sturen om het probleem binnen 2 weken op te lossen en aangeven dat u anders uw geld terug wilt.

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen als u nog vragen heeft of juridische bijstand wenst.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag