Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Heb ik recht op teveel betaalde abonnementsgeld?

Ik heb bij KPN een mobiele telefoon en een internet+tv abonnement, beide op hetzelfde klantnummer. Na 2 jaar kom ik er achter dat ik dubbel betaal voor Spotify, 1x via mobiele telefoon, 1x via internet+tv a € 9,99 per maand. Bij KPN geven ze nu aan dat dit mijn eigen schuld is en dat ik zelf mijn facturen had moeten controleren. Bij het afsluiten van mijn internet+tv abonnement is er echter geen controle geweest of ik al spotify abonnement heb en er wordt zelfs een spotify activeringsmail gestuurd. De controle of spotify al aan een klantnummer is gekoppeld is er nog steeds niet. KPN blijft volhouden dat dit mijn eigen schuld is en willen niet terug betalen en ik vind dat ik recht heb op teruggave van het teveel betaalde abonnementsgeld. Wat zijn hierin mijn rechten?

Dit is een vervelende situatie en ik kan me voorstellen dat u niet 2x wil betalen. Er is op voorhand niet een kant en klaar antwoord te geven. Er wordt altijd naar alle omstandigheden van het geval gekeken.

Wat in uw voordeel spreekt is dat beide abonnementen via KPN zijn afgesloten. Op KPN staat o.a. het onderstaande over het Spotify abonnement. Als u zelf al een abonnement bij Spotify had afgesloten zou dat normaal gesproken onder uw eigen verantwoordelijkheid vallen. In dit geval speelt zeker de vraag of KPN hier geen verantwoordelijkheid heeft/de informatieverstrekking en/of controle vanuit KPN voldoende is.

"Heb je al een betaald Spotify Premium-account en wil je Spotify Premium via KPN? Zet dan je huidige abonnement om naar Spotify Free via je accountgegevens op Spotify.nl. Heb je meerdere Spotify-accounts op jouw adres? Kies dan voor Spotify Family."

U kunt vrijblijvend contact met mij opnemen via mijn profiel als u de zaak wilt bespreken.

Beoordeel dit antwoord:

Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag