Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemiddag,

Mijn zoon is 10 en wordt sinds zijn 4e jr. bij de BSO opgevangen. Op dit moment is dat nog 2 dgn. per week. Zij zeggen dat, doordat zijn gedrag de afgelopen weken een dusdanig probleem geeft dat ze hem niet langer meer kunnen opvangen èn zij met mij geen afspraak hierover hebben kunnen maken. Zij hebben zonder berichtgeving naar mij, een melding gemaakt van hun zorg via hun meldcode (?). Wat houdt dit in ? Afgelopen vrijdag had zijn leidster telefonisch bevestigd dat het i.i.g. de afgelopen week (en de week daarvoor) juist goed ging !
Hier heb ik p/o via e-mail + per post op geantwoord en aangegeven dat er elke woensdagmiddag, 's-avonds, za.dag’s of desnoods zondag een afspraak gemaakt kan worden MAAR niet tijdens mijn werktijd. Daarom huur ik hen tenslotte in. Hierop heb ik geen enkele reactie ontvangen.

Morgen is weer een BSO-dag.

Wat kan ik nu het beste doen als zij niet mijn zoon van school ophalen als ik op mijn werk ben? Welke acties zijn handig om te ondernemen?
Ik vermoed dat zij mij, vooral ook i.v.m. de crisis, evengoed zullen verplichten om de 2 maanden opzegtermijn te betalen (…waarvoor ik 6 jr. geleden contractueel heb moeten tekenen omdat dat 1 van hun regels is..) omdat mijn zoon (volgens hun) niet hanteerbaar zou zijn en ze verplicht zijn om hem te ‘schorsen’ i.v.m. zoals zij zeggen de veiligheid van de andere kinderen in gevaar brengt!?
Het is werkelijkwaar te gek voor woorden dat ze een kind van 10 op deze manier als een crimineel neerzetten! Thuis doet hij het goed (..ja soms een grote mond, maarja dat zijn nou eenmaal reacties van kinderen als ze aan het pre-puberen zijn. Zolang het maar binnen grenzen blijft..), hij is een van de oudste kinderen daar, goudeerlijk en de BSO heeft “pedagogisch geschoolde” leidsters. Hoeveel vertrouwen moet ik hierin nou nog hebben. Ik dacht dat we na 6 jr. een goede relatie hadden opgebouwd. Brengt geldnood dit soort dingen met zich mee?
Graag hoop ik een spoedige reactie te horen hoe ik dit i.i.g. financieel gezien handig kan aanpakken.
Dank-u-wel alvast !

Weet u ook wat er precies gebeurd is met uw zoon op de BSO? Ik zou een gesprek aanvragen en uw ongenoegen kenbaar maken. Als na het gesprek de klachten niet zijn opgelost dan kunt u wellicht op basis van de klachtenregeling een klacht indienen als u meent dat de BSO zich niet aan de regels hebben gehouden. Als u verder wilt praten dan kunt u rechtstreeks contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag