Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Diefstal op werk

Mijn dochter van 23 jaar was werkzaam bij een Zonnestudio. Zij moest daar alleen werken voor baliedienst, mensen naar de zonnebanken begeleiden en deze ook schoonmaken, zodra klant weer weg ging. zn ook kleine calamiteiten/storingen aan apparatuur oplossen. Er zijn op die momenten geen andere medewerkers. Bij vragen of problemen belt en appt zij met haar mobiele telefoon.
Er is een verhoogde balie/toonbank en mijn dochter staat hier achter. er komt een onbekend persoon binnen die heel druk doet, in een andere taal spreekt en doet of hij haar iets wil verkopen, heeft papieren en zogenaamde kaarten met nepwimpers/nagelak o.i.d. Hij is hierbij heel dwingend en manoeuvreert haar en zichzelf achter de balie. Mijn dochter probeert vooral de kassa te beschermen. Ze voelt zich erg onveilig, de loopt plotseling weer weg, nog druk pratend. Mijn dochter wil kort hierna haar baas bellen om het voorval te bespreken, maar merkt dan dat haar mobiel weg is. Ze rent achter de persoon aan en laat een willekeurig persoon de politie bellen die snel ter plaatse is. Zij nemen de eerste gegevens op. Haar dienst zat er bijna op en heeft met collega gesproken, die zoiets eerder ook heeft meegemaakt. Later bellen we met mijn telefoon de bedrijfsleider. Zij geeft al snel dat ook zij zoiets eerder heeft meegemaakt. Maar ook dat de mobiel niet verzekert wordt, want ze hebben hier geen verzekering voor. ook zei ze dat kassa leeg geroofd had mogen worden, want eigen veiligheid eerst. Wel heeft ze later op mijn dochter en politie verzoek de beelden van de "overval" via mobiel toegestuurd. Er is goed te zien hoe de overvaller/dief te werk is gegaan.

Wij hebben middels een brief via de mail aangegeven dat:
De werkgever al haar communicatie en opdrachten via de mobiel/whapp doet. Ook had mijn dochter zojuist nog een zonnebank moeten fixen met behulp van een filmpje op internet. Er is haar nooit aangegeven dat ze de telefoon in een kluis kan doen en waar die dan is.
Ook is haar niet verteld dat er een noodknop is. De balie is niet afsluitbaar.
De bedrijfsleider gaf aan mede namens haar boekhouder, dat het mijn dochter haar verantwoordelijk is. Zij niet gediend waren van de toon van de mail en dus ook niets betalen. Kort hierna moest ze weer werken. werd ze voor het eerst op de vaste telefoon gebeld en kreeg een nieuwe medewerkster uitleg over een deur met slot.. De bedrijfsleider was daarna volgens mijn dochter vervelend in haar communicatie, waardoor mijn dochter uiteindelijk huilend haar ontslag heeft ingediend en weg is gegaan. Tot haar grote verbazing werd er daarna een allerliefst mailtje gestuurd, dat ze altijd terug mocht komen, omdat het zo'n goede werkneemster was. Het voelt aan alle kanten alsof ze zich opeens indekken.

Wie is er verantwoordelijk voor de kosten van een nieuwe mobiel voor mijn dochter?


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag