Particulier
Er loopt een kantonprocedure sector civiel.
Welke stukken heb ik nodig voor hoger beroep?
Ik beschik over 2 genomen aktes helaas zijn die niet ondertekend, zijn door advocaat per e-mail verstuurd naar kantongerecht, niet doorgenummerd op producties en voorzien van een foute roldatum. Gaat dat in een hoger beroep procedure problemen geven?
Hoor het graag spoedig.
BVD
Voor het hoger beroep moet u verplicht een advocaat inschakelen en die kan u vertellen wat nodig is aan stukken en die kan aan de hand van die stukken beoordelen of het problemen oplevert.
Geachte heer, mevrouw,
In Nederland geldt het beginsel van verplichte procesvertegenwoordiging. De belangrijkste uitzondering op dit beginsel is de kantonprocedure. Hoger beroep wordt echter niet meer behandeld door het kantongerecht, maar door het gerechtshof. U hebt dus een advocaat nodig om hoger beroep aan te tekenen. Hij/zij wordt geacht te weten welke stukken hij moet indienen en hij/zij kan uw aktes beoordelen.
Ik wil u graag attenderen op het volgende:
1) indien de kantonrechter uitspraak heeft gedaan over een vordering van minder dan 1750,- euro is hoger beroep (appel) niet mogelijk.
2) schakel op tijd een advocaat in, de appeltermijn is drie maanden vanaf de dag van de uitspraak
Verder wil ik u erop wijzen dat procederen erg duur en tijdrovend is. Een procedure bij het hof duurt al gauw een paar jaar. Als u verliest wordt u bovendien in de proceskosten veroordeeld. Laat u adviseren door een advocaat of procederen in uw geval zinvol is. Veel advocaten bieden een gratis intakegesprek. Dan komt u gelijk te weten of u in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand.