Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Bedrijf schiet tekort in het nakomen van de overeenkomst

Op 10 augustus is er een armband besteld (met gravering). De levertijd zou 6-8 dagen zijn. Na 14 dagen nog niks te hebben gehoord en niks te hebben ontvangen is er contact opgenomen met het bedrijf. Zij stelde dat levering vertraagd was en dat de armband binnen 15-21 dagen binnen zou moeten zijn. Dat zou dus 13 september zijn. Omdat de armband nofig is voor een cadeau, is er na 13 september nog een week geboden aan het bedrijf om na te komen. Nu is dat niet het geval. Ze hebben gezegd dat de armband opnieuw verstuurd is en dat we een track en tracé ontvangen hebben. Echter is de track en tracé code ongeldig. Nu is de week voorbij en willen we ons geld terug. Het bedrijf is al ingebreken gesteld. Helaas reageren zij nergens meer op. Wat zijn onze mogelijkheden om het geld terug te krijgen? En wat als zij daarop niet reageren?

Ik vraag me af of dit wel een bonafide bedrijf is? Is de armband gemaakt met een persoonlijke afwerking in de gravure of is het een fabrieksproduct? U zou dan nog een beroep kunnen doen op de wettelijke bedenktijd. U kunt dan zonder reden de koopovereenkomst eenzijdig intrekken. In het eerste geval zal u de koop moeten ontbinden en moet uw geld binnen 14 dagen terug gestort worden. Ik kan u helpen om de kans op succes te vergroten door het opstellen van een juridisch opgemaakte email. Neem daartoe contact met mij op ( info@rechtinjestad.nl)

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag