Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Bedrijf levert niet de aangekochte dienst

Vorig jaar hebben we, via een introductie op school, voor onze dochter een cursus á €75,- bij een bedrijf afgenomen.
Dit hield in een paar keer op school een live science show met proefjes en experimenten.
Door corona werd dit steeds uitgesteld hetgeen voor ons geen probleem was.
Dit is uiteindelijk geannuleerd en wordt als een alternatief een voucher of een reeds bestaand product á €50,- aangeboden.
In een eerdere mail gaven ze aan dat restitutie mogelijk was.
Nu echter enkel het goedkopere pakket of een voucher.
Er zijn ouders die gebeld hebben waarbij bij de één werd aangegeven dat ze niet aan restitutie deden, maar bij de andere was het wel een mogelijkheid.
Mij is telefonisch toegezegd dat we ons geld terugkrijgen maar heb hier gezien de omstandigheden geen vertrouwen in.
Wat zijn hier de opties om ons geld terug te krijgen?

In beginsel kan u ontbinden als de tegenpartij niet levert en daardoor ontstaan ongedaanmakingsverplichtingen. Oftewel het aankoopbedrag moet worden terugbetaald. In eventueel overeengekomen voorwaarden, die ik niet ken, kan iets anders bepaald zijn.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Beste heer van Orsouw,

Dank voor de reactie.
Als het niet tot terugbetaling komt, hoe dan verder?

Met vriendelijke groet,

R Dollé



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag