Consument, Verzekering, Schade
Particulier
Aanbetaling en geen levering boot en buitenboordmotor
Hoop op een antwoord.
Dat er boekhoudkundig iets niet klopt ligt niet in uw risicosfeer, dus u kunt gewoon levering eisen binnen x tijd en daarna ontbinden en geld terug eisen.
Van belang is welke (koop)condities u bent overeengekomen. Wanneer zou uiterlijk geleverd moeten worden en is er een mogelijkheid om te annuleren/ontbinden?. Indien geen specifieke leverdatum is afgesproken, of indien deze reeds gepasseerd is, zou u de verkoper nog een redelijke termijn moeten geven om alsnog na te komen. U kan daarbij vermelden dat indien niet tijdig wordt nagekomen, u verdere stappen zult ondernemen. Een dergelijk bericht verstuurt u bij voorkeur per aangetekende post en per normale post (of email). Indien de compagnons onderling onenigheid hebben, raakt u dat niet. Het is niet zo dat in dat geval de verkoper niet (tijdig) meer hoeft te leveren. Het onderlinge geschil is zogezegd uw probleem niet.